Hjälpcenter

Välj en kategori

    Mitt konto

    Att skapa ett konto är enkelt!

    Bara gå in på vår registreringssida och anslut dig till Mass community för att få tips på allt från kost och träning till de bästa kosttillskotten på marknaden.

    Det är lätt att ändra kontoinställningar, oavsett om det gäller betalningsinformation, lösenord eller adress.

    Logga in på Mina Sidor och fyll dina nya inställningar.

    Oroa dig inte! Vi lyder under dataskyddslagen vilket innebär att vi håller dina personuppgifter skyddade.

    För mer information, se vår integritetspolicy.

    Oroa dig inte! På inloggningssidan väljer du 'Jag har glömt mitt lösenord' så kommer ett mail med instruktioner hur du återställer det på nolltid.

    Om du inte vill få våra exklusiva erbjudanden och kampanjer kan du logga in på Mina Sidor och välja bort det under 'e‐postinställningar'. Glöm inte att du kan anmäla dig till vårt nyhetsbrev igen när som helst!

    Att beställa

    Vårt lager baseras på tillgänglighet. Vi vill att du ska kunna beställa och få hem dina favoritprodukter utan ansträngning, så vi försöker alltid att se till att göra dig medveten om en produkt tar slut i lager.

    Då och då kan det ske en oväntad fördröjning i leveransen, och om det sker kontaktar vi dig och meddelar detta.

    Vi står aldrig i vägen för dig och din beställning, utan vill istället göra det så enkelt som möjligt att beställa via nätet. Vi låter dig till och med reservera varor i din kundkorg i upp till 60 minuter ifall du skulle behöva avbryta din order tillfälligt.

    Hitta varorna du vill ha och lägg till dem till din kundkorg. Du kan antingen fortsätta handla eller gå vidare till betalningen när du har allt du önskar beställa.

    Mina Sidor kan du se sparade adresser och betalningsinformation, vilket gör det snabbt och smidigt att slutföra ditt köp. 

    Kontrollera att allt är korrekt ifyllt. Sedan är allt klart! Vi skickar en bekräftelse via email så snart din beställning har skickats från vårt lager.

    Självklart! Klicka på symbolen för kundkorgen längst upp på sidan så kan du själv se vilka produkter du lagt där. 

    Använd + för att öka på antalet och ‐ för att minska antalet av en viss vara. Vill du ta bort en vara helt och hållet klickar du på x.

    Självklart! Du kan välja vilken leveransadress du vill få din beställning skickad till när du betalar. Din beställning kommer automatiskt placeras på en förvald adress, men du kan enkelt välja en ny.

    Skriv in den nya leveransadressen och välj sedan 'Leverera till följande adress'.

    Vi skickar en bekräftelse via email så snart din beställning lämnat vårt lager. Men du kan också följa din beställning via Mina Sidor.

    Vi skickar dessutom alla varor separat, vilket garanterar att du får dina varor så fort som möjligt.

    Du kan enkelt hålla koll på dina beställningar via Mina Sidor.

    När du väl loggat in på dina sidor kan du se varje beställning du lagt hos oss. Välj den du vill kolla på och hitta all information du behöver.

    Vi kommer också att skicka en bekräftelse via email så fort din beställning lämnat vårt lager.

    Du kan se alla tidigare beställningar du lagt hos oss via Mina Sidor.

    Klicka på den beställning du vill granska och hitta all information du behöver. Om din beställning har skickats kommer du att kunna klicka dig vidare från ditt konto för att följa transporten.

    Bekräftelsemailet vi skickat när din beställning lämnat vårt lager kommer även att innehålla information om när din beställning förväntas anlända till dig.

    Hittar du inte informationen du söker? Skicka ett meddelande till vår kundservice medan du är inloggad på dina sidor.


    Tråkigt att höra att du ångrar din beställning!

    Kan vi göra något för att du inte ska behöva ångra din beställning? Du kan kontakta vår kundservice via Mina Sidor.

    Om vi inte kan göra något för att du ska slippa ångra beställningen väljer du den beställning du vill ångra. Du kan välja att ta bort enskilda produkter eller hela beställningen.

    Vi skickar en bekräftelse via email inom en timme för att bekräfta att din avbeställning gått igenom.

    Om din avbeställning misslyckas beror det på att din beställning redan behandlas. Varor som finns i lager behandlas snabbt för att vi ska kunna få ut våra kunders beställningar på kort tid.

    Läs vår returpolicy för mer information om hur du returnerar en beställning.

    När du väl lagt din order kan du inte ändra den.

    Om du vill ångra beställningen och lägga en ny beställning behöver du logga in på Mina Sidor.

    Välj beställningen du vill ångra. Du kan ta bort enskilda produkter eller hela beställningen.

    Vi skickar en bekräftelse via email inom en timme för att bekräfta att din avbeställning gått igenom. Placera inte en ny beställning förrän du mottagit denna bekräftelse.

    Oroa dig inte! Du kan försöka ångra beställningen via Mina Sidor.

    Klicka på beställningen och välj 'Ångra'. Vi skickar en bekräftelse på att din avbeställning gått igenom.

    Om du inte kan klicka på ‘Ångra’ kan du returnera beställningen. Läs vår returpolicy för att ta reda på hur.

    Behöver du ytterligare hjälp? Skicka ett meddelande till vår kundservice när du fortfarande är inloggad på dina sidor.


    Vi ber om ursäkt för att det inträffade! Vi är måna om att alla våra produkter är hela och håller god kvalitet.

    Använd kontaktformuläret för att ge oss mer information så att vi kan hantera ärendet på bästa sätt.

    Vi sparar mycket tid om du hittar informationen du behöver nedan innan du kontaktar oss. Gör du inte det behöver du dock inte oroa dig, vi hjälper dig när du väl kontaktat oss.

    1. Ordernummer 

    2. Produktens namn 

    3. På vilket sätt var din vara trasig/felaktig 

    4. Om du kan, bifoga bild på skadan

    När vi hunnit undersöka ditt ärende kommer vi att skicka ett email med information om hur vi hanterar det.

    Vår fabrik är klassad som British Retail Consortium Global Standard för ''Food Safety'' av oberoende testorgan, och har erhållit ”Double A”‐betyg tidigare i år, vilket är högsta möjliga betyg. Detta är bevis på att vi anstränger oss till det yttersta för att säkerställa en hög kvalitet inom vår tillverkning.

    Vi tar alla klagomål på allvar och är måna om att behålla våra kunder och deras förtroende.

    Om du har åsikter om kvaliteten på någon av våra produkter är du välkommen att kontaka vår kundservice.

    Vi sparar mycket tid om du hittar informationen du behöver nedan innan du kontaktar oss.

    1. Ordernummer 

    2. Produktnamn 

    3. Batchnummer 

    4. Bäst före‐datum 

    5. Bilder som stödjer ditt klagomål 

    6. En kort beskrivning av ditt ärende och vad du anser vara undermåligt med den vara du mottagit

    Behåll produkten tills det att du har kommit i kontakt med vår kundservice, de kommer sedan att instruera dig om huruvida de vill att du returnerar varan för vidare analys.

    Vi ber om ursäkt! Ibland sker misstag, men om vi kan kommer vi att åtgärda det. Skicka ett meddelande till oss via Mina Sidor.

    Vi kommer behöva veta följande:

    1. Ordernummer 

    2. Felaktigt mottagen vara 

    3. Beställd vara

    Så fort vi undersökt vad som gått fel kommer vi att skicka ett email med information om hur vi hanterar ärendet.


    Vi är måna om att alla våra produkter är hela och håller god kvalitet, så det är tråkigt att höra att du mottagit en trasig vara.

    Ibland sker misstag men om vi kan kommer vi att åtgärda det. Skicka ett meddelande till oss via Mina Sidor.

    Släng inte varan, vi kan komma att be om bilder på skadan för att försäkra oss om att det inte upprepas. 

    Så fort vi undersökt vad som gått fel kommer vi att skicka ett email med information om hur vi hanterar ärendet.

    Vi skickar alla varor separat för att du ska få dem så snabbt som möjligt.

    Bekräftelsen du fått via email listar varorna som skickats från vårt lager. Om den saknade varan inte finns listan bland dem bör du vänta ytterligare några dagar på att din vara ska skickas.

    Om varan har skickats från vårt lager, kontakta oss via Mina Sidor så hjälper vår kundservice dig ta reda på vad som hänt.

    Betalning och rabatter

    Vi erbjuder en rad olika betalningsmetoder online för att försäkra oss om att våra kunder kan få tillgång till de bästa tillskotten på marknaden utan krångel.

    • Visa

    • Visa Debit

    • PayPal

    • Mastercard

    • American Express

    • Trustly

    • SEPA

    • Klarna

    Du kan välja det betalningsalternativ som du föredrar när du betalar. Vi ser allvarligt på bedrägeri, så du måste valideras av oss och godkännas av korttillverkaren innan beställningen går igenom.

    Detta sker för att våra kunder ska kunna handla säkert hos oss!


    Nej, Sverige tillhör EU:s frihandelsområde och moms är inkluderat på alla priser du ser på Mass. Om du beställer via nätet och får varan levererad till ett annat land än där du köpte den kan extra avgifter såsom moms och frakt tillkomma. Läs våra allmänna villkor för mer information.

    Om statusen 'Problem med betalningen' dyker upp är det lätt att bli förvirrad. Men oroa dig inte! Det åtgärdas enkelt så att dina varor kan skickas till dig på nolltid.

    Innan du fyller i dina kortuppgifter igen behöver du försäkra dig om att kortets giltighetstid inte gått ut och att faktureringsadressen är korrekt ifylld. Vi rekommenderar dig också att kontrollera saldot på ditt konto.

    Har du gjort allt ovan och problemet kvarstår ber vi dig kontakta vår kundservice som mer än gärna hjälper dig åtgärda problemet.

    När du väl lagt din beställning kommer betalningen visas under ditt konto som 'pågående' tills vi skickat din beställning från vårt lager.

    Den pågående transaktionen talar om för dig att betalningen godkänts.

    Vill du lägga till ett nytt betalkort måste du göra det vid betalningen.

    Dina nya kortuppgifter kommer sparas när du väl lagt din beställning. Det innebär att du nästa gång kan beställa dina favorittillskott snabbt och smidigt!

    Vi vill göra saker så lätta och smidiga som möjligt för dig, inklusive att få rabatt på dina favorittillskott och träningsprodukter.

    När du väl lagt alla varor du vill beställa i din varukorg fyller du i din rabattkod i rutan 'Har du en rabattkod? Fyll i den här.' Genom att klicka på Använd kod’ kommer rabatten att dras från din beställning.

    Om koden inte fungerar bör du kontrollera att du inte försöker använda mer än ett erbjudande åt gången. För mer information, se våra allmänna villkor.

    Kvarstår problemet? Kontakta vår kundservice via Mina Sidor

    Vad tråkigt att höra att din rabattkod inte fungerar! För att ta reda på varför rekommenderar vi dig att läsa igenom villkoren för erbjudandet.

    Om rabattkoden är giltig och du inte försöker använda mer än en rabattkod åt gången bör du kontakta vår kundservice via dina sidor.

    Du kan tjäna 100 kr för varje värvad vän, som i sin tur får 30% rabatt! 

    Logga in på Mina Sidor och klicka på 'Visa detaljer' på ‘Värvningspoäng’‐sidan för mer information om hur du tjänar värvningspoäng.

    Leverans

    Så fort din beställning skickats från vårt lager skickar vi en bekräftelse via email, där du hittar information om när din beställning förväntas anlända.

    För spårbara beställningar klickar du på spårningslänken som finns bifogad i mailet eller under Mina Sidor. Via länken kan du då spåra var din beställning befinner sig.

    Har du fått en paketavi? Ditt paket kan ha hamnat på ett utlämningsställe.

    Du hittar mer information och leveranstider i vår fraktinformation.

    Vill du anmäla din beställning försvunnen gör du det genom att kontakta vår kundservice via Mina Sidor.

    Du hittar alla fraktalternativ i vår fraktinformation.

    Du hittar leveranstider för hela världen i vår fraktinformation.

    Nej, Sverige tillhör EU:s frihandelsområde och inga tull‐ eller importavgifter tillkommer. Moms är inkluderat i priset på Mass. Om du beställer från nätet och får varan levererad till ett annat land än där du köpte den kan extra avgifter såsom moms och frakt tillkomma. Läs våra allmänna villkor för mer information.

    Oroa dig inte! Om paketet inte får plats i brevinkastet eller postboxen, eller kräver en signatur av mottagaren kommer du att få en avisering.

    Denna avisering kommer från leverantören och innehåller information om var ditt paket befinner sig och hur du hämtar ut det.

    Returer och återbetalningar

    Se vår returpolicy för mer information.

    Om du inte hittar svaret där ber vi dig kontakta vår kundservice. Du kontaktar vår kundservice via Mina Sidor.

    Vi försöker göra saker så enkla som möjligt för dig, så logga in på Mina Sidor och kontakta vår kundservice, så hjälper vi dig med resten.

    Du kommer behöva ange anledningen varför du vill returnera din vara, för att vår kundservice ska kunna välja det bästa alternativet för just dig.

    Se vår returpolicy för mer information.

    Vi vill att alla våra kunder ska ha glädje av sina produkter, så om du inte längre vill ha en vara du beställt från oss kan du skicka tillbaka den.

    Allt vi begär är att du meddelar oss att du inte längre vill ha din vara inom 14 dagar från det att du köpt den och se till att alla paket och förpackningar är obrutna.

    För att returnera varan till oss utan risk för skador eller andra problem ber vi dig logga in på Mina Sidor och kontaka vår kundservice som ger dig besked om hur du ska gå till väga.

    De kommer att tillhandahålla all information du behöver, men du kan också läsa vår returpolicy för mer information.

    När vi väl mottagit din returnerade vara kommer vi att gå igenom anledningen till returen och sedan meddela dig om nästa steg.

    Du kommer att få en bekräftelse via email om alla beslut som tagits i ärendet.

    Pengarna bör vara tillbaka på ditt konto inom fem arbetsdagar och vi kommer att skicka en bekräftelse på att pengarna är på väg via email.

    Om det gått tio arbetsdagar sedan du mottog bekräftelse via email och du fortfarande inte fått pengarna tillbaka på ditt konto ber vi dig kontakta vår kundservice via Mina Sidor.

    Vi vill att ni ska ha lugn och ro när ni bestämmer er för att handla hos oss så vi har förlängt returtiden för att täcka juletiden. 

    Ni kommer ha tills 31/01/2019 att returnera beställningar som lagts mellan 31/10/2018-24/12/2018.

    Allt som vi ber om är att produkten/produkterna är sitt ursprungliga skick. Detta menas då att de är oöppnade, i sin originalförpackning och att eventuella förseglingar inte brutits. 

    Vänligen uppmärksamma att vi inte återbetalar returkostnaden för en ångrad vara eller beställning. För att arrangera en retur, vänligen logga in på ert konto för att kontakta vår kundtjänst.


    Hemsidan

    Du hittar dem i våra allmänna villkor.

    Om du har problem att nå betalningssidan eller någon annan del av vår hemsida ber vi dig kontakta vår kundservice så att vi snabbt kan åtgärda problemet.

    Produktråd

    Denna information beror på produkten och varierar från fall till fall.

    För aminosyrebaserade produkter så som grenade aminosyror (BCAA) och L‐glutamin finns den här informationen på näringsinnehållet. För produkter som Whey Protein finns hela aminosyreprofilen via den dedikerade länken på produktsidan (under produktbilden till vänster).

    Det är inte obligatoriskt att ange denna information på vår webbisda, men på de ställen där denna information inte finns kommer vi att granska externa tillverkningsprocesser för att kunna tillhandahålla informationen vid behov.

    Våra Omega3 utvinns från fet fisk. Dessa kan inkludera, men är inte begränsade till, makrill, lax och sardiner.

    Vårt protein framställs via filtrering av vasslelösning.

    Mass söker aktivt upp GMO‐fria produkter och råvaror. 

    Alkohol tillsätts inte som råvara i några av våra produkter, men vissa smakämnen och färgämnen är baserade på alkoholpreparat. Detta till trots är våra produkter alkoholfria. För mer information i ämnet ber vi dig kontakta vår kundservice via dina sidor

    För närvarande kan inga av våra produkter klassas som kosher. Vårt utbud av vegetarianska produkter är halal.

    Våra BCAA utvinns från olika källor beroende på dess användningsområde och innehåll. Veganska BCAA utvinns från fermenterade kolhydrater (så som majs), icke‐veganska BCAA å andra sidan finns i både syntetisk och icke‐syntetisk form, varav den senare utvinns från naturligt höga källor av BCAA (djurfjädrar).

    Den största skillnaden mellan Whey och IsoWhey är innehållet av fett och protein: Whey har lite lägre proteininnehåll och lite högre fettinnehåll. IsoWhey innehåller däremot lite mer protein och lite mindre fett.

    Våra produkter innehåller gelatin utvunnen från nöt (bovin) eller fläsk. Vegetarianska alternativ till gelatin används där det är möjligt. Information om detta anges tydligt på innehållsförteckningen på såväl produktsidan samt på förpackningen. 

    Den här informationen är för närvarande inte tillgänglig för våra produkter.

    No matches were found. Please refine your search.

    Behöver du fortfarande hjälp?